top of page

In order to provide services at the highest level and to protect ourselves
and the client from unforeseen circumstances, we carefully ask you to familiarize yourself
with the rules and conditions of our services in detail.

Sanitair
Algemene reparatie
Electricitet
Schilderen
Timmerwerkzaamheden
Algemene dienst

ALGEMENE VERKOOPSVOORWAARDEN: BRIXTONN BV

Art. 1

Onze offertes binden ons enkel op voorwaarde dat zij uitdrukkelijk en schriftelijk aanvaard worden door de klant binnen de 30 dagen na haar overhandiging.

Art. 2

De huidige algemene voorwaarden hebben voorrang op alle andere verkoopsvoorwaarden. Samen met de voorwaarden vermeld op de bestelbon en de eventuele bijzondere voorwaarden, vormen zij het contract. De klant wordt beschouwd er kennis van te hebben genomen en deze aanvaard te hebben, met uitzondering van uitdrukkelijk andersluidende bepalingen.

Art. 3

De bestelde werken zullen uitgevoerd worden door ons of voor onze rekening, onder onze verantwoordelijkheid. De annulatie door de klant van een nog niet uitgevoerde bestelling, zal als gevolg hebben dat de klant van rechtswege een forfaitaire vergoeding gelijk aan 25% van de totale prijs van de bestelling zal moeten betalen in ons voordeel. Deze vergoeding dient om onze administratieve kosten te dekken voor het opmaken van de offerte, van de briefwisseling, van het beheer van onze voorraad evenals ter dekking van het winst verlies. In geval van annulatie van de bestelling nadat wij reeds materiaal besteld hebben, behouden wij ons het recht voor om, naargelang het geval, ofwel de uitvoering van het contract te eisen, ofwel een forfaitaire vergoeding te eisen gelijk aan 50% van het bedrag van de bestelling. Deze vergoeding dient om de hiervoor beschreven kosten te dekken, evenals de eventuele strafclausules die wij zouden hebben ten opzichte van onze leveranciers of ter dekking van de aankoop van het materiaal dat deel uitmaakt van huidig geannuleerd contract. Geen enkele annulatie zal nog toegestaan zijn nadat het fabricageproces zal begonnen zijn of dat we reeds voltooide producten bestemd voor de klant hebben verworven. Is gelijk gesteld met een annulatie van een bestelling het feit dat de klant zelf de voorziene werken of een deel ervan uitvoert of door een derde laat uitvoeren. Indien wij zelf het contract annuleren of wijzigen, buiten het geval van overmacht, zal de klant genieten van een vergoeding gelijk aan de ondergane schade.

Art. 4

De in de overeenkomst vermelde prijzen zijn netto berekend op basis van tarieven geldende op datum van de overeenkomst, en steeds exclusief taksen, belastingen, transport en aanverwante kosten. Iedere prijsverhoging door derde toeleveranciers voor de leveringsdatum zal worden doorgerekend aan de klant. De klant zal hiervan op de hoogte worden gesteld aan de hand van een bijkomende offerte die aan de klant zal worden overgemaakt. Indien de prijsstijging hoger dan 30% is, kan de klant de uitvoering van de bestelde werken weigeren. In dat geval zal geen van de partijen een schadevergoeding voor contractbreuk verschuldigd zijn. Extra werken zullen het voorwerp uitmaken van een addendum aan de overeenkomst.

Art. 5

Elk onoverkomelijk obstakel voor de normale uitvoering van onze verbintenissen, met andere woorden elk geval van overmacht (bijvoorbeeld : oorlog en haar gevolgen, ongevallen, weersomstandigheden, stakingen of een lock-out…) bevrijdt ons van onze verbintenissen. Indien het obstakel echter tijdelijk is, zullen onze verbintenissen slechts uitgesteld zijn. In dit geval zal de tijdelijke opschorting van de werken, van rechtswege en zonder vergoeding, de oorspronkelijke uitvoeringstermijn verlengen met een duurtijd gelijk aan de duurtijd van de opschorting, verlengd met de noodzakelijke tijdsduur voor het hervatten van de werken.

Art. 6

De bouwheer is verantwoordelijk voor het bekomen van de vergunningen en toelatingen die nodig zijn voor de uitvoering van de werken.

Art. 7

Wij zullen ons kunnen keren tegen de bouwheer indien door zijn toedoen de uitvoering der werken vertraging oploopt of dat wij schade lijden. In beide gevallen zullen wij ofwel een

verlenging kunnen bekomen van de uitvoeringstermijnen, of zelfs een herziening of de ontbinding van het contract en/of schadevergoeding.

Art. 8

In principe zijn alle facturen betaalbaar in euro in België. In geval van gehele of gedeeltelijke niet-betaling van de factuur op haar vervaldag, heeft BRIXTONN BV het recht om de lopende contracten te verbreken zonder voorafgaande ingebrekestelling en worden alle rekeningen, opgesteld op naam van dezelfde klant, onmiddellijk opeisbaar. De betalingen zijn desgevallend als volgt uit te voeren in verschillende schijven: 10% van het factuurbedrag (inclusief BTW) bij ondertekening van de offerte

50% van het factuurbedrag (inclusief BTW) bij aanvang van de werken (bij het niet ontvangen van de 10% voor ondertekening, zal hier 10%+50% toepasbaar zijn) 30% van het

factuurbedrag (inclusief BTW) bij uitgifte van de tussentijdse factuur 10% of het restbedrag (inclusief BTW) bij oplevering van de werken

Art. 9

Indien de klant of zijn gevolmachtigde, of zijn architect, ons materiaal oplegt van een bepaalde kwaliteit of herkomst, of van een bepaald type, en dit niettegenstaande onze geschreven terughoudendheid, zijn wij ontlast van alle verantwoordelijkheid wegens beschadigingen veroorzaakt door de keuze van betrokken materiaal of van betrokken procédé.

Art. 10

Om geldig te zijn moeten alle opmerkingen van de klant met betrekking tot de uitvoering der werken, schriftelijk gebeuren. Zo ook moeten alle wijzigingen aan de uitvoering der afgesproken werken, om eender welk motief, aangevraagd hetzij door de bouwheer hetzij door onszelf, het voorwerp uitmaken van een voorafgaand schriftelijk akkoord ondertekend door de contracterende partijen.

Art. 11

Binnen de 15 dagen na het einde van de werken, zal de klant of zijn gevolmachtigde of de architect, op onze aanvraag, overgaan tot de voorlopige oplevering in onze aanwezigheid en

zal een proces verbaal opgesteld en ondertekend worden. De voorlopige oplevering bevat de aanvaarding door de bouwheer van de uitgevoerde werken en dekt definitief alle zichtbare fouten. Na deze termijn van 15 dagen zal deze oplevering, of bij afwezigheid van zulke oplevering, beschouwd worden als zijnde voltooid en aanvaard. Het in bezit nemen der werken zonder voorbehoud, door de bouwheer of zijn vertegenwoordiger, geldt eveneens als voorlopige oplevering na afloop van dezelfde termijn van 15 dagen. De definitieve oplevering zal plaatsvinden ten laatste één jaar na de voorlopige oplevering.

Art. 12

Elke klacht moet ingediend worden binnen de 15 dagen na ontvangst van de factuur. Na deze termijn beschouwen wij dat onze facturen aanvaard zijn door de klant en dat deze dus

moeten betaald worden.

Art. 13 

De klant zal de betaling uitvoeren overeenkomstig de bijzondere voorwaarden (schijven, vervaldagen,..) voorzien in het contract en opgenomen op de factuur. Tenzij anders

bepaald zullen de betalingen contant uitgevoerd worden. Ongeacht de overeengekomen betalingsvoorwaarden, staat de klant ons toe, voor de levering van materialen of de uitvoering der werken, een bankgarantie op te eisen als waarborg van de uitvoering van diens betalingsverplichtingen.

Art. 14

In geval van niet betaling op de vervaldag, zal er van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling een interest van 8% per jaar verschuldigd zijn vanaf de vervaldag en deze

zal verhoogd worden met een conventionele forfaitaire vergoeding van 10% met een minimum van 125 euro. Overeenkomstig het artikel 1254 van het burgerlijke wetboek zal elke

gedeeltelijke betaling van de factuur aangerekend worden eerst als betaling van de kosten, dan van de interesten en uiteindelijk van het kapitaal. Deze strafclausule van 10% kan ook

door de klant aangevraagd worden zoals voorzien door de wet van 14/07/1991 indien wij onze verbintenissen niet naleven, bijvoorbeeld indien wij niet het overeengekomen materiaal

leveren of de overeengekomen werken uitvoeren.

Art. 15

Ongeacht voorafgaande bepalingen, verzaken wij niet aan ons recht om, in geval van niet betaling of niet respect door de tegenpartij van zijn contractuele verbintenissen, de uitvoering

van onze prestaties uit te stellen of de ontbinding of nietigheid van het contract te eisen evenals de uitbetaling van een te vorderen schadevergoeding.

Art. 16

De materialen en koopwaar die het voorwerp uitmaken van onze overeenkomst, moeten door de koper opgehaald worden op onze zetel binnen de vastgelegde termijn. Indien wij de

levering moeten doen, moet deze verplichting schriftelijk voorzien zijn in de bestelbon met opgave van de leveringsplaats. Onze leveringen gebeuren op de wijze door ons gekozen,

behalve indien schriftelijk anders overeengekomen. Indien wij de levering doen, zijn de kosten en de risico’s ten laste van de klant.

Art. 17

De materialen en koopwaar blijven onze eigendom tot volledige betaling van hun prijs en bijhorende kosten.

Art. 18

Alle persoonlijke gegevens die de klant ons verstrekt, worden als vertrouwelijk beschouwd en worden uitsluitend bewaard en verwerkt in het kader van de relatie tussen de klant en ons. Zij worden niet verkocht of ter beschikking gesteld aan derden zonder de voorafgaande goedkeuring van de klant. De gegevens kunnen echter worden doorgegeven aan een partner die tussenkomt in het kader van onze wettelijke verplichtingen of die betrokken is bij de verwerking van de transactie met de klant (bijvoorbeeld: onze boekhouder, een leverancier, een

onderaannemer…). Wij verbinden ons ertoe de best mogelijke veiligheidsmaatregelen te nemen om te vermijden dat derden zonder toelating toegang zouden hebben tot de

persoonlijke gegevens die de klant ons heeft medegedeeld. De klant heeft altijd de mogelijkheid om kennis te nemen van deze persoonlijke gegevens die

wij in ons bezit hebben en te vragen om deze aan te passen of te verwijderen, voor zover dit mogelijk is met het oog op de naleving van onze wettelijke verplichtingen inzake de bewaring van gegevens betreffende handelstransacties. Voor alle inlichtingen over dit onderwerp kunt u uw vragen sturen naar onze maatschappelijke zetel.

Art. 19

Enkel de Belgische wet is van toepassing. De contracterende partijen bepalen dat alle geschillen in verband met de interpretatie, de toepassing, de uitvoering van huidige bestelling

of factuur zullen beslecht worden door de rechtbanken van Leuven

Art. 20

Prijzen voor afzonderlijke diensten zijn alleen geldig bij volledige aanvaarding van de offerte. In het geval van gedeeltelijke aanvaarding kunnen de kosten van afzonderlijke diensten

worden herzien.

Art. 21

Reiniging na installatie en binnenafwerking beperkt zich tot oppervlakkige schoonmaak (vegen).

Art. 22

Alle objecten in de buurt van het werkgebied dienen vooraf door de opdrachtgever te worden afgedekt of verwijderd. Indien deze werkzaamheden door ons worden uitgevoerd, ligt de

verantwoordelijkheid voor eventuele schade bij de eigenaar en worden de diensten gefactureerd tegen een dagtarief.

Art. 23

Indien andere leidingen of kabels (water, elektra, enz.) worden beschadigd of doorgesneden, worden deze gerepareerd tegen een tarief van 45 euro/uur, waarbij de materiaalkosten

proportioneel worden toegevoegd. Reparaties worden uitsluitend uitgevoerd met toestemming van de opdrachtgever.

Art. 24

De offerte is gebaseerd op het werkvolume zoals gespecificeerd in deze aanbieding. Extra werkzaamheden worden uitsluitend uitgevoerd na voorafgaande goedkeuring van de klant en conform de geldende tarieven van HMS. Niet-zichtbare gebreken, die alleen kunnen worden vastgesteld door destructief onderzoek, zijn niet inbegrepen in de initiële offerte.

Art. 25

De opdrachtgever zorgt voor een parkeerplaats voor één voertuig tijdens de werkuren. Indien nodig dienen tevens borden, parkeervergunningen of vergunningen voor containers te

worden geregeld.

Art. 26

De klant moet parkeergelegenheid voorzien voor twee voertuigen tijdens de werktijden. Indien nodig moeten ook verkeersborden, parkeervergunningen of vergunningen voor het

plaatsen van containers worden geregeld 

Icons + Titles Adapted.png
bottom of page